Захист прав споживачів страхових послуг

Національний банк України має повноваження забезпечувати захист прав споживачів фінансових послуг та регулювати діяльність банків і небанківських фінансових установ щодо їх взаємодії з клієнтами

Основні напрями діяльності

За захист прав споживачів відповідає Управління захисту прав споживачів фінансових послуг Національного банку України

Як попередити порушення прав?

📋

З'ясуйте усі умови отримання страхових послуг

💬

Отримайте вичерпну консультацію про страховий продукт

🔍

Порівняйте пропозиції декількох страхових компаній

✍️

Читайте уважно договір, а потім підписуйте

Ваші дії при порушенні прав

01

Напишіть заяву

Напишіть заяву на ім'я керівника страхової компанії

02

Зверніться до НБУ

Не допомогло? Зверніться до Національного банку України

03

Юридична допомога

Потрібна юридична допомога? Скористайтеся системою надання безоплатної правової допомоги

Подати звернення до НБУ

📧

Електронна пошта

Найзручніший спосіб звернення

nbu@bank.gov.ua
📞

Контакт-центр

Гаряча лінія для консультацій

0 800 505 240
🏢

Поштова адреса

01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9

Записатися на прийом

Що варто знати?

Як оформити письмове звернення?

Найзручніше звертатися до Національного банку через дистанційні канали:

  • надішліть звернення на nbu@bank.gov.ua, використовуючи спеціальну форму
  • надішліть лист разом із документами на адресу: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9

Вказати:

  • ваше прізвище, ім'я та по батькові
  • місце проживання
  • електронну пошту
  • суть порушеного питання, вашої пропозиції чи скарги

За скільки часу отримаю відповідь?

Відповідь на стандартне звернення надається упродовж 30 днів.

Водночас, якщо звернення не потребує додаткового вивчення та перевірки, відповідь надається впродовж 15 днів.

В окремих складних випадках строк розгляду може бути продовжено до 45 днів. Але Національний банк обов'язково повідомляє про це скаржника.

Як звернутися до контакт-центру?

Якщо ви маєте питання, скарги чи пропозиції щодо послуг фінустанов, ви можете отримати консультацію від наших спеціалістів за номером 0 800 505 240.

Якщо ваше питання потребує детальнішого розгляду, оператори контакт-центру зареєструють звернення для подальшого аналізу.

Громадська приймальня НБУ: як записатися?

За попереднім записом ви можете відвідати громадську приймальню. Записатися можна не пізніше, як за 5 робочих днів до дати проведення.

Щоб записатися, зателефонуйте до контакт-центру за номером 0 800 505 240 або заповніть онлайн-форму.

Майте на увазі: Національний банк здійснює відео- та аудіофіксацію проведення особистого прийому для забезпечення його прозорості та дотримання заходів безпеки.

Які звернення НБУ не розглядає?

Національний банк не розглядає:

  • Анонімні звернення без імені автора та зазначення місця його проживання
  • Питання поза компетенцією НБУ (пересилаються до відповідального державного органу)
  • Звернення без достатньої інформації (повертаються для уточнення)
  • Повторне звернення з того ж питання, якщо перше звернення було вирішене

Як оскаржити дії НБУ?

Згідно статті 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації" оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

Запитувач має право оскаржити:

  • Відмову в задоволенні запиту на інформацію
  • Відстрочку задоволення запиту на інформацію
  • Ненадання відповіді на запит на інформацію
  • Надання недостовірної або неповної інформації
  • Несвоєчасне надання інформації

Як звернутися із запитом на публічну інформацію?

Фізична, юридична особа має право звернутися до Національного банку із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація її особисто чи ні, без пояснення причини подання такого запиту.

Подати запит можна онлайн або на електронну пошту nbu@bank.gov.ua, використовуючи спеціальну форму.

Відповідь на запит надається не пізніше п'яти робочих днів з дня його надходження. Строк може бути продовжено до двадцяти робочих днів.